Сьогодні на уроці


Перший урок "Розкажемо Європі про себе"






Уроки української літератури проходять весело та цікаво, особливо тема календарно-обрядових пісень.  У творчій та неординарній атмосфері виконали пісню зимового циклу "Щедрик".






Перший урок у 6- А класі

«Я громадянин України - європейської країни»

Мета: формувати уявлення про Україну як про суверенну державу з
давньою історією, багатою культурною спадщиною сприяти усвідомленню учнями  себе як громадянина України, місця України  серед країн Європи,  розширити знання учнів про державні символи України; розвивати в учнів творче мислення, уяву, комунікабельність, уміння працювати в команді; розвивати комунікативну, пізнавальну, соціальну компетентності учнів; виховувати патріотичні почуття.
Обладнання: карта України, роздатковий матеріал для учнів, аудіозапис
Гімну України,   відеоролик «Легенда про Україну», зображення Державного Прапору і Герба України, комп’ютер, інтерактивна дошка.
Тип уроку: веб-подорож.
Є багато країн на землі
В них – озера, річки і долини.
Є країни великі і малі,
Та найкраща завжди Батьківщина.


Перебіг уроку:
I. Організаційний момент.
Слово вчителя.
Є багато країн на землі
В них – озера, річки і долини.
Є країни великі і малі,
Та найкраща завжди Батьківщина.
Звучить  Гімн України.
«Мозковий штурм»:
- А що означає любити Батьківщину? (Радіти її успіхам, дбати про неї, намагатися своєю працею, здібностями, вчинками, справами примножити її славу, добробут).
-  А ще любити означає знати. Чи добре ви знаєте нашу Україну?
- Ким ми з вами усі є? Що нас з вами об’єднує? (громадянами України).

II.Оголошення теми і мети уроку.
      Тема нашого першого у цьому році уроку  «Я - громадянин України – європейської країни».
«Мікрофон»:
- Що ви очікуєте від уроку?


ІІІ. Сприйняття та засвоєння учнями нового матеріалу.
      Слово вчителя.
   Нам постійно твердять про те, що Україна вже є європейською державою, але чи це дійсно так? Напевно, Україна зможе по праву вважатися такою, коли в кожного її громадянина будуть європейська свідомість, європейське мислення, європейське бачення, європейська поведінка і …європейський рівень життя. Коли кожен зможе з гордістю сказати: «Я – громадянин України! Я – громадянин Європи!»
 «Мозковий штурм».
- Чи є Україна – європейською країною?
 Слово вчителя.
          За своїм географічним розташуванням Україна – звичайно ж держава європейська. Навіть географічний центр Європи знаходиться поблизу с. Ділове Рахівського району Закарпатської області.
Україна – одна з найбільших держав Європи. Довжина кордону становить 7700 км. Україна - єдина країна Європи, яка має стільки близьких сусідів. Наша Батьківщина межує з сімома країнами.
- Назвіть ці країни (Росія, Білорусія, Польща. Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова).
Південну частину омивають води… Чорного і Азовського морів, де проходять водні кордони з азіатськими країнами.
- Назвіть їх (Туреччина, Болгарія, Грузія та інші).
Отже, майбутнє України тісно пов’язане з майбутнім Європейського Союзу. Ще Леонід Кравчук Президент України підписав Угоду про партнерство та співробітництво з ЄС. І це була перша угода між ЄС та країнами колишнього Радянського Союзу.
Європейський Союз був створений у 1992 році. До нього входять 28 країн. Україна упевнено стоїть на шляху євроінтеграції. Та кожен справжній європеєць любить та знає історію своєї країни. Святою для кожного є
земля, де він народилася і зробив свій перший крок. І чим дорослішою стає людина, тим глибшає її любов до батьківщини... Ми як справжні громадяни України та у майбутньому Євросоюзу повинні любити, знати, шанувати  свій край, людей своєї землі, традиції та культурну спадщину . 

        Сьогодні ми здійснимо веб - подорож     нашою Батьківщиною і ви розширите власні знання про неї.

І сторінка нашої веб-подорожі: «Легенда про Україну ».(Перегляд відеоролику «Легенда про Україну»).
Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, породив наш Творець. Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить ця планета ожила і заграла всіма барвами.
Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він і Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти і кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт… Кинув свій мішок у напрямку планети, яку щойно нарік Землею.
Розв’язався мішок із скарбом, і почали висипатися з нього Божі дари на планету. І найбільше їх насипалося на слов’янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола неї й побачив дивовижний куточок, краще від якого не було на всій Землі. І вигукнув Господь: «Це справжній рай!» Ступив Він на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік її Україною. Адже у цій назві було слово «рай». Ось так і виникла українська земля, яку сам Творець хотів би мати за рай.


 ІI сторінка нашої веб-подорожі: «Державні Символи України»
         24 серпня 1991 року – в цей день прийнято Акт проголошення незалежності України, за яким Україна є самостійною демократичною державою. Україна має свої державні символи прапор, герб і гімн, які відображають свою історію.
1 учень
Прапор – це державний символ,
він є в кожної держави,
Це для всіх – ознака слави.
 2 учень
Синьо-жовтий прапор маємо,
синє - небо, жовте – жито,
прапор свій оберігаємо.
3 учень
Герб – символ влади.
Наш герб – тризуб,
Це воля, слава, сила.
4 учень
Наш герб – тризуб, недоля нас косила,
та ми зросли, ми є, ми завжди будем,
добро і пісню несемо ми людям.
5 учень
Гімн – найголовніша пісня країни.
Слова палкі, мелодія врочиста,
Державний гімн ми знаємо усі.
Для кожного села, містечка, міста –
це клич один з мільйонів голосів.


ІІІ  сторінка нашої веб-подорожі:
«Чи добре  знаєш ти Україну ?» 
Кросворд
1. Як називається герб нашої держави? (Тризуб).
2. Які гори України ви знаєте? (Карпати).
3. Як називається найбільша річка України? (Дніпро).
4. Який птах є символом України? (Лелека).
5. Столиця України? (Київ).
6. Кущ-символ України? (Калина).
7. Збірка віршів Т.Г. Шевченка? (Кобзар).

 ІV  сторінка нашої веб-подорожі: «Бліц-турнір «Моя Україна»
1. Що ми відзначаємо 23 серпня? (День Прапора).
2. Коли ми святкуємо День незалежності України? (24 серпня).
3.У якому році була прийнята Конституція незалежної української держави? (1991)
4. Із скількох областей складається Україна? (24 і Республіка Крим)
5. Хто є автором слів Гімну України? (Павло Чубинський)
6. Хто написав музику до нього? (Михайло Вербицький)
7. Назвіть прізвище першого космонавта України? (Леонід Каденюк)
8. Який найбільший звір України? (Зубр)
9. Яка найбільша морська тварина живе в Україні? (Дельфін)
10. Назвіть державні символи України?
11. Назвіть народні символи України?

V  сторінка   гра  «Вірю – не вірю»
1. Чи вірите Ви, що Київ – найстаріше місто в Україні? (Ні. Місту Керч (Пантікапей) – 2600 років)
2. Чи вірите Ви, що географічний центр Європи знаходиться в Україні? (Так, у Карпатах)
3. Чи вірите Ви, що символом найвищої влади на Січі був меч? (Ні, булава)
4. Чи вірите Ви, що штани хлопцям до ХІХ століття дозволяли носити тільки після 15-ти років? (Так,до цього носили сорочку)
5. Чи вірите Ви, що слово «кобзар» може писатися як з великої букви, так і з маленької? (збірка
«Кобзар» Т.Г.Шевченка, перифраз Кобзар - це Т.Г.Шевченко, кобзар - )
6. Чи вірите Ви, що князь Володимир запровадив християнство і охрестив народ Київської Русі? (Так,у 988р.)
7. Чи вірите Ви, що княгиня Ольга створила першу бібліотеку, дбала про поширення освіти. (Ні,Ярослав Мудрий)

Діалог учителя з учнями:
- Усім знайомий вислів: «І чужому навчайтесь, і свого не цурайтесь».
- Хто є автором цих відомих рядків? (Т.Г. Шевченко).
- Як ви розумієте цей вислів?
(Серед низки учнівських відповідей необхідно зосередити увагу на таких:
- для успішного розвитку України, її процвітання необхідно сумлінно працювати,
любити Батьківщину,
- знати та поважати історико-культурні особливості держав-сусідів;
- вивчати досвід інших країн;
- український народ з його культурною спадщиною, гуманістичною ментальністю
достойний зайняти гідне місце в Європі, зокрема стати членом ЄС).

- А що вам відомо про країни Європи?  Пропоную пограти у гру «З’єднай пару » (Діти отримують 2 набори карток - один з назвами країн, інший - з столицями. Їм необхідно розкласти картки у відповідності один з одним - країна та її столиця. Для полегшення завдання діти можуть отримати карту Європи.)
Країни:
1. Австрія - Відень.
2. Чехія - Прага.
3. Греція - Афіни.
4. Італія - Рим.
5. Швеція - Стокгольм.
6. Франція - Париж.
7. Німеччина - Берлін.
8. Словаччина – Братислава
9. Польща – Варшава
10. Литва - Вільнюс
ЄС відкрив кордони для України: Рада Європи схвалила рішення про внесення України до
переліку країн, громадянам яких скасовуються візові вимоги. Документ було підписано 17 травня.
Уже починаючи з літа 2017 року без візи можна відвідати практично будь-яку країну ЄС.
Виняток - Великобританія та Ірландія, які є членом Євросоюзу, але не входять до складу Шенгенської зони.
Але без «штампу» в паспорті можна буде відвідати інші країни, які не є членами ЄС, але входять до Шенгенської зони:
• Ісландію;
• Ліхтенштейн;
• Норвегію;
• Швейцарію.
У ЄС є ,як і в України, свій прапор та герб.
Історія створення прапору починається у 1955 році.
Коло з 12 золотих зірок на блакитному тлі. Число зірок не має нічого спільного з кількістю країн-членів організації. У різних традиціях «12» є символічним числом, що означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців у році, і кількість цифр на циферблаті годинника, тоді як
коло є ще й символом єдності.
Прапор представляє ідеал об’єднання народів Європи. На ньому сяє дванадцять зірок, як символ довершеності, повноти та єдності. Прапор залишається незмінним протягом років, незважаючи на розширення ЄС.
Гімн. У широкому значенні - це гімн не лише ЄС, але й усієї Європи. Музика гімну взята з Дев’ятої симфонії, яку Людвіг ван Бетховен написав у 1823 році. У фінальній частині своєї симфонії
Бетховен поклав на музику слова «Оди радості», написаної у 1785 році Фрідріхом фон Шиллером. У цьому вірші знайшла відгук ідея братання народів, яку поділяв і Бетховен.

IV. Закріплення вивченого матеріалу
Ось і підходить до завершення наша цікава мандрівка Україною та Європою. Зараз ми з вами пограємо у гру «Що віддаси батьківщині ?».
Діти стають парами, беруться за руки, шикуються ланцюжком один за
одним. Один учень – ведучий. Перша пара звертається до нього із словами:
«Якщо хочеш бути зі мною, що ти зробиш для Батьківщини ?»
Ведучий повинен сказати, що він зробить для Вітчизни, коли виросте,
наприклад: посадить сад, збудує гарний будинок, буде пекти смачний хліб,
намалює багато чудових картин тощо. Після його відповіді всі піднімають руки, і ведучий проходить під піднятими руками. По дорозі він вибирає кого-небудь із будь-якої пари і веде його за собою. В кінці ланцюжка вони утворюють нову
пару. Той, хто залишився без пари, стає ведучим і гра продовжується далі.

V. Підсумок уроку.
- Чи здійснилися ваші очікування від уроку?
- Що запам’яталося найбільше? Чим?
- Про що ще ви хотіли б дізнатися?

Україно моя неозора,
Дуже хочу тобі побажати,
Аби сяяли радісно зорі,
Щоб хотілось схід сонця стрічати.
Щоб ліси скрізь шуміли веселі
Та щоб плівся гнучкий виноград,
Щоб сміялись у кожній оселі,
А країна цвіла, ніби сад.
Хай шумить під віконцем ліщина,
Соловейко всю нічку співа,
Ніби дівчина, в лузі калина
Восени знов намисто вдяга.
Краю мій, тобі сонця бажаю,
Аби хліб на полях колосився.
Я тебе по віночку впізнаю.
Щастя всім нам, хто тут народився.

VІ. Домашнє завдання

Скласти власний ребус до поняття «Україна» .   



Виховний захід присвячений до міжнародного Дня захисту прав людини
« Наші права- щасливе майбутнє»

Мета. Розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Загальною декларацією прав людини та Конвенцією про права дитини; навчити правильно реалізовувати свої права; виховувати в учнів поважне ставлення до власної особистості та інших.
Обладнання: роздруковані пам’ятки «Знати потрібно дорослим і дітям», мультимедійна дошка, презентація «Наші права – щасливе майбутнє», книжкова виставка «Знай свої права, дитино».

Епіграф:
Василь СИМОНЕНКО
* * *
Ти знаєш, що ти — людина?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні.

Більше тебе не буде.
Завтра на цій землі
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди —
Добрі, ласкаві й злі.

Сьогодні усе для тебе —
Озера, гаї, степи.
І жити спішити треба,
Кохати спішити треба —
Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі — людина,
І хочеш того чи ні —
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні.


Учень.
Мораль і право,
Право і Закон –
Рушійні сили для життя людини,
А їх знання надасть нам вірний тон
І розвитку держави – України.
Конкретно муси мжить, не навмання.
Регулювати світ людських стосунків,
Впроваджувать державницький процес
Все в правознавстві міститься в рахунку,
Розумно й чесно твориться процес,
Щоб забезпечить молодим майбутнє,
Свідомо накопичуйте знання.
Все, що завчили, стане незабутнім.


УЧИТЕЛЬ. У мене на столі є чудова скринька, у ній зараз-найцінніший скарб нашої планети Земля. Я вас заінтригувала, хочете дізнатися що тут таке? Хто з вас хоче побачити, може зазирнути, але поки що не розказувати, кого там побачить (саме кого, а не що).
Так кого ж ви побачили в чарівній скриньці? (Відповіді дітей). Ви побачили там себе, оскільки на дні було дзеркальце.
У дзеркалі ви побачили себе – людину, найголовніший скарб нашої планети. Кожен із вас – неповторна особистість, цілий Всесвіт, і він унікальний. тому що ніколи і ніде не може повторитися. Але пройшло не одне тисячоліття поки людство усвідомило неповторність кожного і ухвалило закони, які оберігають людину, її життя й індивідуальність. Отже, з чого все почалося.
Давним-давно. ще в стародавні часи. у людей була необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, який бажав б допомогти їй у вирішенні суперечок.
Тривалий час діяв неписаний закон: «Хто сильний, той правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для всіх громадян, у людське суспільство прийшов новий закон права. Тепер держава ставала на захист і сильного, і слабкого. Головними критерієм права стала справедливість, а не сила.

Минали століття. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи приймаючи яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси й зовсім не замислився над долею простих людей. Отже. людству потрібно було щось вирішити, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.

Місію такого захисника взяла на себе міжнародна організація ООН, створена в 1945 році з метою вирішення будь-яких конфліктів та суперечок між країнами не воєнним, а мирним шляхом за столом переговорів. Одним із її засновників була й Україна.
А 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини-документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканість, свободу совісті, можливість дотримуватися своєї релігії й багато іншого.
Загальна декларація прав людини-важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом-і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.

Саме тому в 1989 році ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини» Конвенція-це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов’язання дотримуватися прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а отже, пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.
Сьогодні діти-це майбутні дорослі ХХІ століття, і наше завдання допомогти вам засвоїти соціально-правові принципи, які закріплені в Конвенції ООН про права дитини.

1-ий учень.
Найбільше я хочу,
Щоб мир був на світі,
Як небо – у зорях,
А сад наш – у цвіті.

2-ий учень.
Найбільше я хочу,
Щоб сонце щоранку
Зі мною віталось,
Присівши на ганку.

3-ій учень.
Найбільше я хочу,
Щоб рідна матуся
Всміхнулась мені,
Коли я усміхнуся.


УЧИТЕЛЬ  Давайте пригадаємо, про які права йдеться в Загальній декларації прав людини та Конвенції про права дитини, на що кожен із вас має незаперечне право!
Але хотілося б дізнатися чи добре ви знаєте, пам’ятаєте свої права і чи вмієте їх правильно реалізувати?

Давайте проведемо «Правову вікторину» і на прикладі героїв відомих вам літературних творів і здійснених правопорушень в кожному конкретному випадку спробуємо роз’яснити статті важливих правозахисних документів.
ПЕРЕГЛЯД   ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЇ

Отже, давайте підсумуємо сьогоднішню зустріч.

У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх, щоб захистити себе, якщо хтось хоче нас образити. Але слід знати не лише свої права, але й обов’язки. Прагнучи відстояти свою свободу, не утискайте свободу інших.
Учень.
Ні, не згине Україна
В печальній долі.
Ми відродим землю предків
Для кращої долі.
Розбудуємо, уквітчаємо
Україну гідно.
Чим пишається кохана,
Примножимо плідно.
Ні не згине Україна,
Відродиться мила.
Свій народ вона до щастя
Піднесе на крилах!

Незабаром вам відповідати за життя нашої країни. Адже недарма говориться: «Держава будується не в майбутньому, вона будується сьогодні». Ви своїми знаннями, своєю працею маєте доводити свою любов до держави. Хочеться вірити, що ви зробите це гідно, щоб кожен міг би сказати: «Я – громадянин України».

Любіть Україну, любіть свій край, бережіть його, плекайте. Нема життя без України, бо Україна – це мати, яку не обирають, як і долю, бо Україна – це пісня, яка вічна на цій землі і людина повинна бути захищеною та щасливою тут!






Тема: Від проголошення Незалежності до нової України.
Мета: ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення державності України; формувати відчуття приналежності до України, почуття патріотизму та національної свідомості, активної громадянської позиції учнів; формувати почуття особистої відповідальності за долю держави та народу; виховувати прагнення примножувати своєю працею здобутки українського народу.
Обладнання: українська символіка, карта України, «Кобзар» та портрет Т.Шевченка, твори українських письменників, вислови про Україну, мультимедійна презентація.
Епіграф  уроку:
Мить сокровенна, як вишня в цвіту.
Сяють слова, золоті і нетлінні,
Рідні до болю, рівні життю:
Ти народився на Україні!
                                    В. Бойченко
Хід уроку
1.       Організаційний момент.
2.       Мотивація навчальної діяльності.
Бесіда :
–          Скажіть , будь ласка , які свята ви любите найбільше?
–          Яке свято відзначає весь український народ 24 серпня?
Відеоролик «З днем незалежності!»

3.     Оголошення теми і мети уроку.
Вступне слово вчителя
         Вітаю вас, дорогі діти, на нашому першому  уроці, який присвячений Дню народження України. Щоб наш урок пройшов цікаво, аби більше дізнатися про нашу Батьківщину,  пропоную провести його у формі усного журналу. Ви вже багато чого знаєте про Україну  і тому будете мені допомагати.  Перш ніж розпочати урок, давайте спробуємо  дати  відповідь на таке запитання:
«Що означає Україна для кожного із вас?»
Вправа «Асоціативний кущ».
рідний край               Київ      домівка        школа   Батьківщина            земля
Україна
ліси     річка    гори        моря             Дніпро       любов    дружба        природа
Слово вчителя
Усе, що ми назвали, об’єднує в собі наша держава. Погляньте на карту України. На ній позначено гори, моря, рівнини, кордони української землі, де з давніх давен живе наш народ. Територія така велика, що перетнути її пішки із заходу на схід можна аж за 90 днів. У 1887 році у нас в Україні в місті Рахів на Закарпатті було встановлено знак географічного центру Європи.
Перегляд відеоролика  «Моя Україна».
Декламація віршів учнями:
1. Ми, хоча іще маленькі,
Та вже добре проте знаєм,
Що звемося українці,
Й українських предків маєм.

2. Батько, мати, брат, сестричка
І всі інші члени роду –
Всі належать до одного
Українського народу.

3. Люблю я край свій золотий
Квітучу Україну,
Як хочу я, аби зрости
Вітчизні гідним сином.

4. Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов’їна,
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна.



4.            Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу.
Слово вчителя
Бути українцем – значить пишатися своєю Батьківщиною. А нам є чим пишатися: Україна  – одна з найбільших держав у Європі. В енциклопедії сказано: «Україна – держава у Схiднiй Європі, територія якої простягається iз заходу на схід на 1 316 км. На її території проживає  48   млн.   людей». 
Наша  Україна  –незалежна  держава.   У   цьому   році 24 серпня  їй виповнилося 25 років. Як ви розумієте слово «незалежна»?
(«Мікрофон»: відповіді учнів)
4.1 Отож, відкриваємо першу сторінку нашого журналу під назвою  «НАШ ГІМН – ПІСНЯ МУЖНІХ».
2016 рік –  рік відзначення Україною 25-ліття своєї незалежності. Дорогою ціною вона нам дісталася, скільки крові і сліз було пролито нашими земляками за те, щоб сьогодні у цьому класі око нам милував жовто-блакитний прапор і Володимирський тризуб, щоб могли ми на всі груди, з високо піднятими го­ловами співати: «Ще не вмерла України…».
Звучить фрагмент Гімну України.
4.2 Сторінка друга «НЕЗАЛЕЖНІСТЬ –  НАЗАВЖДИ!»
Український інститут національної пам’яті назвав 2016 рік Роком Державності – на честь низки історичних подій, які привели до проголошення, а потім відновлення Україною незалежності у ХХ столітті. Давайте пригадаємо історію здобуття Україною своєї неза­лежності.
Відеоролик «Незалежність України».
З проголошенням незалежності України змінилося і ставлення світу до нашої держави, бо і справді викликає повагу лише той народ, який уміє відстоювати свою свободу та якому властива національна самосвідомість. Тому ми повинні пишатися тим, що живемо на цій славетній землі і з гордістю та гідністю звемося українцями.
ФIЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Україна,
Учні розводять руки по сторонах.
рідний край,
Піднімають руки догори.
поле, річка,
Повороти тулуба з розведеними по сторонах руками.
синій гай.
Присідають.
Любо стежкою іти,
Ходьба.
тут живемо я і ти!
Взялися за руки.

4.3 Сторінка третя  «НАМ Є ЧИМ ПИШАТИСЯ!»
Нам є чим пишатися, тому що …
§  Україна – найбільша країна, яка знаходиться повністю в Європі.
§  В Україні, у містечку Рахові, в оточенні мальовничих Карпат знаходиться географічний центр Європи.
§  Автор першої в світі Конституції – український політичний і громадський діяч Пилип Орлик.
§  Найглибша у світі станція метро «Арсенальна» знаходиться в Києві і сягає 105,5 м.
§  Трембіта – найдовший музичний інструмент у світі.
§  Українці розробили літак Ан-225 «Мрія» із найбільшою у світі вантажопідйомністю.
§  В Україні зосереджено чверть світового запасу чорнозему.
§  Олешківські піски – найбільша пустеля Європи, яка простягається на160 тис. га.
§  Пам’ятники Т.Г. Шевченку встановлено понад у 1200 містах світу і за кількістю поступаються лише Будді.
§  Територією України пролягав один з найбільших історичних транспортних шляхів — «шлях із варяг у греки».
§  Україна посідає четверте місце у світі за кількістю громадян з вищою освітою.

4.4  Сторінка четверта  «Я ЛЮБЛЮ ТЕБЕ, УКРАЇНО!»
Залишилася остання сторінка нашого журналу. Хочу запропонувати вам перевірити свої знання про Україну та її історію, відповівши на запитання вікторини.
Запитання:
1.     Які символи нашої держави ви знаєте?
2.     Що означають кольори на прапорі України?
3.     Скільки років нашій незалежній державі?
4.     Які рослини найбільше люблять і шанують українці?
5.     Назвіть гори, які є на території України.
6.     Назвіть моря, які омивають територію нашої держави.
7.     Яка гора є найвищою в Карпатах?
8.     Яке місто є столицею нашої Батьківщини?
9.     Хто був, є і залишається в серцях українців Кобзарем? 

5.            Узагальнення й систематизація знань.
-         Про що ви вже знали?
-         Що дізналися нового?
-         Про що хотіли б ще дізнатися?

6.            Підсумки уроку.
Заключне слово вчителя
         Бути українцем – значить вірити в Україну, як вірили в неї генії і безстрашні захисники українського народу. Така віра робить людину щасливою від свідомості того, що вона разом зі своїм народом, що вона – частка його загального життя і служить своїй Батьківщині. Нам слід пам’ятати про численні жертви наших співвітчизників, що були покладені на вівтар незалежності, соборності, державності. Україна стане економічно багатою, духовною, незалежною та демократичною державою. Напишіть свої побажання рідній Вітчизні ( прикріплення вирізаних квітів з кольорового паперу  із побажаннями по контуру до карти України , щоб вийшов своєрідний віночок).
Відеоролик «Слава Україні!»




Комментариев нет:

Отправить комментарий